WULANGAN 8
PARIWARA
Kompetensi Dasar
1.2
Menerima, mensyukuri,
menghayati, dan mengamalkan anugerah Tuhan berupa bahasa Jawa dalam bentuk teks
dengaran iklan berbahasa Jawa.
1.3 Menunjukkan perilaku
jujur, disiplin, tanggung jawab, peduli (gotong royong, kerjasama, toleran,
damai), santun, responsif, dan proaktif dalam menggunakan bahasa Jawa melalui
teks dengaran iklan berbahasa Jawa.
1.3
Menelaah
teks iklan berbahasa Jawa.
1.3
Menulis
teks iklan berbahasa Jawa.
A. Tegese
Pariwara/Iklan
Pariwara
utawa iklan iku memper pengumungan utawa wara-wara kang isine nawakake
barang-barang utawa jasa, ana uga kang ngajak nindakake sawijining bab kang
prayoga (pariwara layanan masarakat). Pariwara sing apik iku manawa bisa oleh
kawigaten utawa respons saka
masarakat kang dadi calon konsumen
saka apa kang ditawarke. Dadi pariwara kang minangka salah sawijining stategi pemasaran iku paling ora kudu
mamerake kaluwihan produk supaya konsumen weruh menawa mbutuhake barang
utawa jasa mau. Nanging kudu
dieling-eling menawa gawe pariwara iku kudu wani tanggung jawab marang apa wae
kang dikandhakake, dadi ora mung pinter ngomong golek bathi saakeh-akehe
nanging kang tuku banjur rumangsa kapusan amarga kang wis kebacut dituku ora
kaya dikandhakake liwat pariwara.
Pariwara
bisa kapacak ana kalawarti lan ariwarti, kagiyarake lumantar radhio, utawa
katayangake ana TV. Pariwara kang kapacak ana kalawarti lan ariwarti, umume
nggunakake design kang dumadi daka
tetembungan lan gambar. Pariwara kang kagiyarake lumantar radhio biasane
nggunakake master kang dumadi saka
swara lagu utawa instrumentalia. Dene
pariwara kang katayangake ana TV, bisa nggunakake kabeh sarana pariwara. Kayata
tetembungan, gambar, swara tetembungan, swara lagu, swara instrumentalia, dalah acting.
Basa
pariwara iku cekak aos, cetha, lan kewaca, supaya gampang disurasa. Pariwara
kalebu salah sijine kabar utawa wara-wara kanggo masarakat utawa bebrayan agung
kanthi tujuan wong kang ngrungokake utawa maca dadi kepencut marang produk kang
ditawarake. Pariwara kang efektif
kudu gampang dimangereni dening kang maca. Ing ngisor iki kasebutake tandha
pariwara kang efektif:
a.
lugas
basane,
b.
gampang
dimagerteni, lan
c.
nyenengake/nar ik
kawigaten.
Kanthi mangkono,
masarakat kanthi gamblang bisa ngerti produk
kang ditawarake jroning iklan, guna, lan khasiat
kang ana ing produke.
B. Pariwara
Radhio
Iklan ing radhio
duwe cakrik (karakteristik) kayata:
·
Theater of the mind, tegese pariwara kang dirungokake kudu ngemut pesen kang ndadekakake
pamiyarsane duwe angen-angen (imajinasi)
tumrap pariwara kang dirungokake.
·
Pribadi,
tegese pariwara radhio pesene kaya-kaya ngomong langsung marang pamiyarane.
Pariwara radhio
iku lumrah mung diwartakake satleraman. Mula saka iku panulise teks pariwara becike:
·
Nulis kanggo
micara, ora diwaca utawa disawang. Tembung kang digunakake yaiku tembung lan
ukara kang gampang ditampa. Amarga kang dituju iku pangrungone dudu panyawange.
·
Nulis minangka
wujud komunikasi langsung. Mula kudu fokus marang pamiyarsane ora menyang
liyane.
·
Nulis kanthi kreatif saka individu siji marang liyane. Mula kudu nuwuhake rasa kekraban komunikasi personal. Carane:
Ø nyingkiri nulis kanthi sesorah;
Ø swara tulisan kudu mujudake swasana informal;
Ø naskah kudu nyipta swasana akrab;
Ø naskah kudu komunikatif.
Satema, saukara, cekak, lan aos;
Ø nulis kanthi ancas langsung dipahami. Mula aja kedawan
ukarane;
Ø tembunge ngemu kasunyatan lan aja nggunakake
tembung-tembung kang meh padha pangucape.
Pariwara radhio
iku nggunakake: sawara manungsa, musik,
jingle, efek swara.
C. Pariwara TV
Cakrik pariwara
TV yaiku :
·
Pesen saka produk yaiku audio, visual, lan gerak.
Mula ora mung ing bab tulisan/naskah
nanging tampilan kang narik kawigaten
iku kang disenengi
·
Piranti ing
pariwara TV luwih genep tinimbang pariwara radhio.
The Perfect Casino: Top Offers & Bonuses at
BalasHapusThe Best Casino Offers. Casino Bonuses & Promotions. With an emphasis on casino goyangfc games, septcasino.com the jancasino.com gambling 출장안마 industry is expected to explode septcasino